3D-animaatio II (MUGV320), 7.5 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | 3D-animaatio II |
Winhakoodi: | MUGV320 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 7.5 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | Ei määritelty |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Leonidas Kambiselis |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Kurssin vaativus asteen takia on suositeltavaa että "3d-animaatio I" tai vastaava kurssi on suoritettu aikasemmin.
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
3D hahmon animointi ja siihen tarvittava erikoisosaaminen.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
3D hahmoanimaatio- ja siihen tarvittava erikoisosaaminen. Kurssin aikana perehdymme aiemmin mallinnetun hahmon animointiin ja sen yksityiskohtiin, kuten tempo, easy in easy out curves, pose2pose animaatio, lipsync, morphing, passing poses, extremes ym. Opiskelija oppii työstämään kävely -ja juoksu luuppeja esim. tietokonepelihahmohin. Työkalupakistamme löytyy 3dsmax v8 ja siitä löytyvät hahmoanimaatiotyökalut. Tutustumme myös lisäohjelmistoihin, kuten Character animation toolkit (CAT) ja Character Studio. Katsomme myös läpi animaatioita, joita on ajoittan työstetty TV-mainontaan, pelidemoihin, opiskelijatöiksi, elokuviin ym. ja kommentoimme niitä. Jokaisen viikkon päätteeksi katsomme läpi esivalitun pitkän animaaatioelokuvan.
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Kirjallisuus ja muu materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja useampi harjoitustyö.