suomeksi
in English

Markkinoinnin perusteet (KE1003), 5 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Markkinoinnin perusteet
Winhakoodi:KE1003
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:5
Opintojakson taso:Perusopinnot
Toteutusvuosi:1.vsk
Jakso:Ei määritelty
Lukuvuosi:0607
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Anu Helkkula ja Eija Westerberg
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Ei ole.

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Tämän kurssin keskeiset asiat ovat:
? Markkinointiajattelun kehittyminen
? Markkinointi osana yrityksen strategian toteuttamista
? Markkinoinnin suunnittelun vaiheet ja prosessi
? Markkinoinnin kilpailukeinot
? Ostokäyttäytyminen
? Segmentointi, asemointi ja kohdistaminen
? asiakkuuden hallinnan perusteet.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Opiskelija osaa ryhmän jäsenenä suunnitella markkinointistrategian liiketoimintasuunnitelman toteutuksen tueksi.

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija hahmottaa markkinoinnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa. Hän ymmärtää markkinoinnin mallien merkityksen markkinoinnin kokonaisprosessien analysoinnissa, suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa. Hän osaa perustella kilpailukeinojen valinnat asiakkuuksien hallinnan tueksi.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Hän osaa laatia markkinoinnin suunnitelmat perustettavalle yritykselle sekä esittää sen. Hän pystyy toteuttamaan markkinointia suunnitelmien pohjalta. Hän osaa hankkia yritystä ja markkinointia koskevia tietoja eri lähteistä ja perustella valintojaan ryhmälle. Hänen päätöksenteko- ja ongelmanratkaisukykynsä kehittyvät. Opiskelija kehittyy vuorovaikutustaidoissaan.

Kirjallisuus ja muu materiaali

David Jobber, John Fafy, Mc Graw-Hill,2006, Foundations of Marketing
Raatikainen Leena, EDITA 2004, Tavoitteellinen markkinointi.

Luennoilla jaettava materiaali.

Opetusmenetelmät

Luennot, tuntiharjoitukset, tentti ja kirjallinen opintojakson kokoava raportti ja sen suullinen esitys.

Opiskelijan kuormittavuus

Luennot - 70
Oppimistehtävät / harjoitustyöt - 63

Arvioinnin perusteet

Luennot ja tuntiharjoitukset 30 %
Tentti 30 %
Harjoitustyön raportti ja esitys 40 %

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Kehittämistoiminnan osaaminen (KL)
Työelämävalmiudet

login