Markkinoinnin johtaminen (KEM004), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Markkinoinnin johtaminen |
Winhakoodi: | KEM004 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 3.vsk |
Jakso: | 3.jakso |
Lukuvuosi: | 0607 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Riitta Tulenheimo |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin, logistiikan ja rahoituksen perusteet
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojaksolla käsitellään
- markkinoinnin johtamisen integrointi
- strategisten muutosten aiheuttamat vaikutukset kokonaisuuteen
- päätöksenteon vaikutus
- kokonaisvaltaisen markkinoinnin suunnittelu ja toteutus simuloidussa markkinatilanteessa
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin johtamisen integroituna kokonaisuutena markkinointisimulaationpelin avulla. Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin johtamisessa käytettäviä päätöksenteon apuvälineitä ja analysoida markkinointistrategian muutoksista aiheutuvia vaikutuksia. Opiskelija osaa raportoida ja perustella kirjallisesti sekä suullisesti simuloidussa markkinatilanteessa tehdyt ratkaisut ja suunnitelmat.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija harjaantuu ryhmätyötaidoissa, ongelman ratkaisutaidoissa, kriittisen ajattelun taidoissa, tietotekniikkataidoissa, tiedonhankintataidoissa sekä yrityksen markkinointiympäristön tuntemuksessa.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Tikkanen Henrikki, 2005, Markkinoinnin johtamisen perusteet, Talentum Media Oy
Opetusmenetelmät
Johdantoluento ja tutoriaalit
Simulaatiopeli
Markkinointisuunnitelmien tuottaminen simulaatiopeliin ja markkinoinnin kirjallisuuteen perustuen
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Simulaatiopeli 50%
Markkinointisuunnitelmat 50%
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Liiketalouden syventävä osaaminen
Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Laaja-alainen liiketoimintaosaaminen
Itsensä kehittäminen (KL)
Liiketalouden soveltaminen