PK-yrityksen markkinointimateriaali (KEV001), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | PK-yrityksen markkinointimateriaali |
Winhakoodi: | KEV001 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Vapaasti valittavat opinnot |
Toteutusvuosi: | 3.vsk |
Jakso: | Kevätlukukausi, 3.jakso |
Lukuvuosi: | 0607 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Riitta Tulenheimo |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson keskeinen sisältö on:
- Tutustuminen PK-yrityksen markkinointimateriaaleihin
- Markkinointimateriaalien arviointia harjoitustehtävien avulla
- Markkinointimateriaalien ja niiden tuotasnnon suunnittelua itsenäisesti
- Yritysgrafiikka, esitteet, mainokset, point of sales -materiaalit, www-sivut
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Opintojakson täydentävä sisältö:
Markkinointimateriaalien suunnittelussa ja tuotannossa käytettäviin yhteistyökumppaneihin ja niiden palveluvalikoimaan tutustumista
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija perehtyy pk-yrityksen markkinointimateriaaleihin ja osaa arvioida niiden sopivuuden markkinointiviestinnänstrategian tavoitteisiin nähden.
Opiskelija osaa hahmottaa eri yhteistyökumppanien, kuten mainostoimistojen, reprojen, painojen ja postitustalojen palveluvalikoiman ja eri toimijoiden roolin markkinointimateriaalien suunnittelussa, tuotannossa ja jakelussa.
Opiskelija tuntee pelisäännöt eri yhteistyökumppaneiden kanssa toimittaessa ja osaa kehittää yhteistyötä pitkäjänteisesti ja kustannustietoisesti.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija osaa itse suunnitella ja toteuttaa luonnosvaiheeseen monipuolista markkinointimateriaalia, joka tukee markkinointiviestinnän toiminnallisia ja laadullisia tavoitteita.
Opiskelija hallitsee tuotantomenetelmien ja materiaalivalintojen perusteetja osaa arvioida julkaisun kustannuksia itsenäisesti ja eri näkökohdat huomioon ottaen.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Aineisto ilmoitetaan opintojakson alussa
Opetusmenetelmät
Luennot ja tuntiharjoitukset
Markkinointimateriaalien suunnittelu ryhmätöinä
Vierailevat luennoitsijat ja yritysvierailut
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Harjoitustyöt 100 %
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Eettinen osaaminen (KL)
Itsensä kehittäminen (KL)