Brandistrategiat (KEV002), 4 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Brandistrategiat |
Winhakoodi: | KEV002 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 4 |
Opintojakson taso: | Vapaasti valittavat opinnot |
Toteutusvuosi: | Ei määritelty |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0607 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
KE0118 Markkinoinnin perusteet
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija perehtyy brandin käsitteeseen, arvon määrittämiseen, brandi-identiteettiin ja vaihtoehtoisiin brandistrategioihin. Tavoitteena on erityisesti kulutus-, palvelu- ja business-tobusiness -brandien luomiseen ja ylläpitämiseen liittyvien menettelytapojen ja keinojen tunteminen.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Kirjallisuus ja muu materiaali
Aaker David - Joachimsthaler Eric: Brandien johtaminen. WSOY, Porvoo 2000.
Pringle Hamish - Thompson Marjorie: Brand Spirit. How Cause Related Marketing Builds Brands. John Wiley & Sons, Great Britain 1999.
Frank Delano: The OmniPowerful Branding, American Management Association, USA 1999
Dearlove Des-Crainer Stuart: The Ultimate Business Brands. Insights from the World's 50 Greatest Brands. Capstone Publishing Limited, USA 1999.
Artikkeleita ja ajankohtaismateriaaleja luennoitsijan osoituksen mukaan.
Opetusmenetelmät
Luennot, referaatit sekä pienryhmissä tehtävä yrityksen tai muun yhteisön brandia kuvaava raportti.