suomeksi
in English

Kuluttajan käyttäytyminen (KES006), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Kuluttajan käyttäytyminen
Winhakoodi:KES006
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Kevätlukukausi, 3.jakso
Lukuvuosi:0708
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Minna Hautamäki, Christina Kaarni
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson keskeinen sisältö on:
- Kuluttajakäyttäytymisen kehittyminen
- Kuluttajakäyttäytymisen merkitys markkinoinnissa ja markkinointiviestinnässä
- Kuluttajakäyttäytymisen mallit
- Kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttavat persoonalliset, psykologiset, sosiaaliset ja kulttuuritekijät
- Kuluttajansuoja ja etiikka

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Opiskelija tuntee ostokäyttäytymiseen liittyvät tutkimukset ja tutkimustyypit.

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen malleja ja hallitsee kuluttajan ostoprosessit. Hän ymmärtää, miten kuluttajan käyttäytyminen yksilönä ja yhteisön jäsenenä vaikuttaa markkinointiin ja markkinointiviestintään.





-tietää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän vaikutukset kuluttajan käyttäytymiseen

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija osaa soveltaa kuluttajakäyttäytymisen tietoja markkinoinnin ja markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Solomon, Bamossy, Askegaard, 2006. Consumer Behaviour, Prentice Hall

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja ryhmätyöt

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Harjoitukset 60 %
Tentti 40 %

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Eettinen osaaminen (KL)
Itsensä kehittäminen (KL)

login