suomeksi
in English

Trendit / brändistrategiat (MUTM1029), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Trendit / brändistrategiat
Winhakoodi:MUTM1029
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Syyslukukausi
Lukuvuosi:0708
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:NN / Heli Juvonen
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Opintokokonaisuuden aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrandien rakentamiseen.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija tietää miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän ymmärtää miten tuotteiden brändistartegiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Kirjallisuus ja muu materiaali

Aaker, David A. 2000. Brandien johtaminen / David Aaker, Erich Joachimstaler. Helsinki. WSOY.
Lindroos, Satu. 2005. Kirkas brandi: miten suomalainen tuote erottuu, lisää arvoaan ja perustelee hintansa / Satu Lindroos, Göte Nyman, Katja Lindroos. Helsinki. WSOY.
Laakso, Hannu. 2004. Brandit kilpailuetuna: miten rakennan ja kehitän tuotemerkkiä. 2004. Helsinki. Yrityksen tietokirjat.
Klein, Naomi. 2001. No logo: ei tilaa, ei vaihtoehtoja, ei töitä, ei logoa: tähtäimessä brändivaltiaat. Helsinki. WSOY.
Koskinen, Ilpo.2003. Emphatic design. toim. Ilpo Koskinen, Katja Battarbee, Tuuli Mattelmäki. Helsinki. IT-press.
Mattelmäki, Tuuli. Design probes. 2006. Helsinki: University of Art and Design Helsinki.
(Muotoiluluotaimet)

Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitustehtävät

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Suunnitteluosaaminen (M07)

login