Trendit/brändistrategiat/asiakastutkimus (MUTM1021), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Trendit/brändistrategiat/asiakastutkimus |
Winhakoodi: | MUTM1021 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 2.vsk |
Jakso: | Kevätlukukausi |
Lukuvuosi: | 0506 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Juha Vaurio |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Opintokokonaisuuden aikana tutustutaan trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrandien rakentamiseen.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija tietää miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän ymmärtää miten tuotteiden brändistartegiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Kirjallisuus ja muu materiaali
Aaker, David A. 2000. Brandien johtaminen / David Aaker, Erich Joachimstaler. Helsinki: WSOY.
Lindroos, Satu. 2005. Kirkas ́brandi: miten suomalainen tuote erottuu, lisää arvoaan ja perustelee hintansa / Satu Lindroos, Göte Nyman, Katja Lindroos. Helsinki: WSOY.
Laakso, Hannu. 2004. Brandit kilpailuetuna: miten rakennan ja kehitän tuotemerkkiä. 2004. Helsinki: Yrityksen tietokirjat.
Klein, Naomi. 2001. No logo: ei tilaa, ei vaihtoehtoja, ei töitä, ei logoa: tähtäimessä brändivaltiaat. Helsinki: WSOY.
Koskinen, Ilpo.2003. Emphatic design. toim. Ilpo Koskinen, Katja Battarbee, Tuuli Mattelmäki. Helsinki: IT-press.
Mattelmäki, Tuuli. Design probes. 2006. Helsinki: University of Art and Design Helsinki.
(Muotoiluluotaimet)
Opetusmenetelmät
Luennot ja essee
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Essee