suomeksi
in English

Trendit/brändistrategiat/asiakastutkimus (MUTM1021), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Trendit/brändistrategiat/asiakastutkimus
Winhakoodi:MUTM1021
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Kevätlukukausi
Lukuvuosi:0506
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Juha Vaurio
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Opintokokonaisuuden aikana tutustutaan trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrandien rakentamiseen.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija tietää miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän ymmärtää miten tuotteiden brändistartegiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Kirjallisuus ja muu materiaali

Aaker, David A. 2000. Brandien johtaminen / David Aaker, Erich Joachimstaler. Helsinki: WSOY.
Lindroos, Satu. 2005. Kirkas ́brandi: miten suomalainen tuote erottuu, lisää arvoaan ja perustelee hintansa / Satu Lindroos, Göte Nyman, Katja Lindroos. Helsinki: WSOY.
Laakso, Hannu. 2004. Brandit kilpailuetuna: miten rakennan ja kehitän tuotemerkkiä. 2004. Helsinki: Yrityksen tietokirjat.
Klein, Naomi. 2001. No logo: ei tilaa, ei vaihtoehtoja, ei töitä, ei logoa: tähtäimessä brändivaltiaat. Helsinki: WSOY.
Koskinen, Ilpo.2003. Emphatic design. toim. Ilpo Koskinen, Katja Battarbee, Tuuli Mattelmäki. Helsinki: IT-press.
Mattelmäki, Tuuli. Design probes. 2006. Helsinki: University of Art and Design Helsinki.
(Muotoiluluotaimet)

Opetusmenetelmät

Luennot ja essee

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Essee

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

login