suomeksi
in English

Markkinoinnin perusteet (TUOLP0077), 4 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Markkinoinnin perusteet
Winhakoodi:TUOLP0077
Kurren lyhenne:MarkPer
Opintopisteet:4
Opintojakson taso:Perusopinnot
Toteutusvuosi:Ei määritelty
Jakso:Kevätlukukausi, Ei määritelty
Lukuvuosi:0607
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:N.N.
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Yrittäjyyden perusteet

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Markkinoinnin peruskäsitteet, markkinointiympäristö ja sen vaikutus yritykseen, markkinoinnin tyypittely asiakasryhmän ja tuote-yhdistelmän mukaan sekä näiden eri tyypisten markkinoiden erityispiirteet ja tarpeet, markkinointi- ja kilpailustrategiat, markkinointitutkimus ja kysynnän ennustemenetelmät sekä kilpailukeinot.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Vaihtelee koulutusohjelman mukaan. Mahdollisia täydentäviä osa-alueita ovat esimerkiksi virtuaalinen markkinointi ja vientimarkkinointi sekä kansainväliset toiminnot, markkinoinnin mittaaminen (MAT).

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on näkemys nykyaikaisesta markkinoinnista ja hän ymmärtää asiakaskeskeisen ajattelun tärkeyden yritykselle sekä erilaisten asiakasryhmien erityispiirteet ja tarpeet. Opiskelija ymmärtää markkinointiympäristön huomioonottamisen tärkeyden. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri kilpailukeinot.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa valita oikean ajattelumallin asiakasryhmän ja tuoteyhdistelmän perusteella. Opiskelija näkee asiakkaat liiketoiminnan keskipisteenä ja osaa valita kullekin asiakasryhmälle sopivat kilpailukeinot.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Opettajakohtainen

Opetusmenetelmät

Luennot 28 h
Laboratoriotöitä 14 h
Harjoitustyö 20 h
Tentti 2 h
Opiskelijan itseopiskelu 42 h
Yhteensä 106 h

Opiskelijan kuormittavuus

Luennot - 28
Tentti - 2
Itseopiskelu - 42
Laboratoriotyöt - 14
Harjoitustyö - 20

Arvioinnin perusteet

Harjoitustyön arviointi ja tentti

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Teoreettinen perusta ja matemaattis-luonnontieteelliset valmiudet (T)
Yrittäjyyden, liiketoiminnan ja johtamisen osaaminen (T)

login