Game development (V0141), 4 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Game development |
Winhakoodi: | V0141 |
Kurren lyhenne: | GameDev |
Opintopisteet: | 4 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 4.vsk |
Jakso: | Kevätlukukausi, 3.jakso, 4.jakso |
Lukuvuosi: | 0607 |
Opetuskieli: | English |
Opettaja: | |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
D0015 Data Base Technology (V0115)
D0027 Software Engineering (V0118)
D0010 3-D Graphics and Animation (V0023)
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
- Game industry and business opportunities
- Idea of game design and theory
- Game development process
- Frameworks and engines
- Algorithms
- Modelling, animation and simulation
- User interfaces for cross-platform
- Testing
- Usability
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
- 2/3 D graphics
- Mobile Games
- Flash based game development
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
After completing the course the student knows fundamentals of game development process, how to develop, model, simulate and test games for cross media platforms.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
After the course the student is able to take part in game development process and is able to create game user interfaces for fixed and mobile devices using Flash like media players.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Game Developer's Market Guide (Game Development)
Bob Bates
The Flash 8 Game Developing Handbook
Serge Melnikov
Opetusmenetelmät
Class room teaching: 28 h
Laboratory excercises:28 h
Project: 20
Exams: 4 h
Student individual workload: 40 h
Total: 120
Follow-up of the student workload analysis performed: -
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Assessment of the compulsory homework assignments, laboratory reports and the project. Final exam.
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Kansainväliset valmiudet (T)
Tuotekehitys- ja projektitoiminnan osaaminen (T)
viestintä-, tieto- ja julkaisujärjestelmien tekniikat ja prosessit