3-D grafiikka ja animaatio (V0023), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | 3-D grafiikka ja animaatio |
Winhakoodi: | V0023 |
Kurren lyhenne: | 3Danim |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 2.vsk |
Jakso: | Syyslukukausi, 2.jakso |
Lukuvuosi: | 0607 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Mikko Sorri, Erkki Aalto |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
V0110 Viestintätekniikan perusteet, V0112 Multimediatekniikka
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
- kolmiulotteisen mallintamisen periaatteet ja tekniikat
- kameroiden ja valojen hallinta 3-d-mallissa
- valaistusmallit
- pintaominaisuuksien määrittely
- näköistysalgoritmien periaatteet
- tarvittavat työkalut: 3 D Studio Max
- perustason grafiikka- ja animaatioprojekti
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
- kolmiulotteisen mallintamisen viestinnällinen filosofia
- yksilöllisten kykyjen ja intressien kohdistaminen 3-d-tekniikkaan
- 3-d-työryhmäprojektien määrittely
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija saa yleistietämyksen siitä, mikä on kolmiulotteisen grafiikan ja animaation teoria ja menetelmät sekä tutustuu 3-d-mallinnustyökaluun ja sen käyttöön.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä perustason 3-d-malleja ja ?animaatioita työasemalla 3 D Studio Max-ohjelmalla.
Kirjallisuus ja muu materiaali
3 D Studio Max dokumentaatio
Opetusmenetelmät
- Luokkahuoneopetusta: 14 h
- Laboratoriotöitä: 28 h
- Projektityö: 34
- Tentti: 4h
- Opiskelijan itseopiskelu -
Yhteensä: 72
- Kuormittavuusanalyysin seuranta tehty: -
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu teoriaosuuden tentin ja harjoitustyösuoritusten perusteella. Ryhmissä tehtävät harjoitustyöt arvioidaan henkilökohtaisen työselostuksen/oppimispäiväkirjan perusteella.
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
viestintä-, tieto- ja julkaisujärjestelmien tekniikat ja prosessit