suomeksi
in English

3-D grafiikka ja animaatio (V0023), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:3-D grafiikka ja animaatio
Winhakoodi:V0023
Kurren lyhenne:3Danim
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Syyslukukausi, 2.jakso
Lukuvuosi:0607
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Mikko Sorri, Erkki Aalto
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

V0110 Viestintätekniikan perusteet, V0112 Multimediatekniikka

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

- kolmiulotteisen mallintamisen periaatteet ja tekniikat
- kameroiden ja valojen hallinta 3-d-mallissa
- valaistusmallit
- pintaominaisuuksien määrittely
- näköistysalgoritmien periaatteet
- tarvittavat työkalut: 3 D Studio Max
- perustason grafiikka- ja animaatioprojekti

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

- kolmiulotteisen mallintamisen viestinnällinen filosofia
- yksilöllisten kykyjen ja intressien kohdistaminen 3-d-tekniikkaan
- 3-d-työryhmäprojektien määrittely

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija saa yleistietämyksen siitä, mikä on kolmiulotteisen grafiikan ja animaation teoria ja menetelmät sekä tutustuu 3-d-mallinnustyökaluun ja sen käyttöön.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä perustason 3-d-malleja ja ?animaatioita työasemalla 3 D Studio Max-ohjelmalla.

Kirjallisuus ja muu materiaali

3 D Studio Max dokumentaatio

Opetusmenetelmät

- Luokkahuoneopetusta: 14 h
- Laboratoriotöitä: 28 h
- Projektityö: 34
- Tentti: 4h
- Opiskelijan itseopiskelu -
Yhteensä: 72
- Kuormittavuusanalyysin seuranta tehty: -

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Arviointi tapahtuu teoriaosuuden tentin ja harjoitustyösuoritusten perusteella. Ryhmissä tehtävät harjoitustyöt arvioidaan henkilökohtaisen työselostuksen/oppimispäiväkirjan perusteella.

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

viestintä-, tieto- ja julkaisujärjestelmien tekniikat ja prosessit

login