suomeksi
in English

Markkinointitutkimus (L0068), 4 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Markkinointitutkimus
Winhakoodi:L0068
Kurren lyhenne:Mark.tutk.
Opintopisteet:4
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Kevätlukukausi, 3.jakso, 4.jakso
Lukuvuosi:0607
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Kirsi Maasalo
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Tilastomatematiikan peruskurssi, Yrittäjyyden perusteet, Markkinoinnin perusteet, Kannattavuus ja rahoitus

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Markkinatiedon keskeiset käsitteet ja markkinatiedon hallinnan periaatteet. Markkinointitutkimuksen tehtävät, kohteet ja menetelmät, tutkimuksen suunnittelu ja toteutus, tutkimusaineiston analyysi ja tutkimustulosten raportointi.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Kvalitatiivisen tutkimuksen tekeminen. Kansainvälisen markkinointitutkimuksen tekeminen.

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija ymmärtää markkinatiedon merkityksen osana yrityksen päätöksentekojärjestelmää. Opiskelija tuntee keskeisimmät markkinointitutkimuksen menetelmät.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointitutkimuksen.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Lahtinen - Isoviita: Markkinointitutkimus.1998.
Holopainen-Tenhunen-Vuorinen: Tutkimusaineiston analysointi ja SPSS, WSOY 2004.
Lotti: Tehokas markkina-analyysi, WS Bookwell Oy 2001.
Markkinatiedon hallinta yrityksen kansainvälistymisessä, Fintra-julkaisu nro 118, 1998.
Opettajan luentomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot 28 h
Laboratoriotyöt 14 h
Ohjattu harjoitustyö/ Ryhmätyö 50 h
Itseopiskelu 12 h
Tentti 2 h
Yhteensä 106 h

Opiskelijan kuormittavuus

Luennot - 28
Tentti - 2
Ohjattu harjoitustyö - 50
Itseopiskelu - 12
Laboratoriotyöt - 14

Arvioinnin perusteet

Harjoitustyö ja tentti

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Tuotekehitys- ja projektitoiminnan osaaminen (T)
Yritystoiminnan periaatteiden osaaminen
Markkinointiosaaminen
Tiedonhankinnan valmiudet ja uuden tiedon seuraaminen ja soveltaminen (T)

login