suomeksi
in English

Elektroninen kaupankäynti (L0055), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Elektroninen kaupankäynti
Winhakoodi:L0055
Kurren lyhenne:Elektr. kaupank.
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:3.vsk
Jakso:Kevätlukukausi, 4.jakso
Lukuvuosi:0607
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Ari-Matti Auvinen
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Yrittäjyyden perusteet, Markkinoinnin perusteet

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

- Elektronisen kaupankäynnin ala
- Elektronisen kaupankäynnin kehittyminen, nykytila ja ennusteet; elektronisen kaupankäynnin sovellukset business-to-consumer-alueella ja business-to-business-alueella
- Eri maksujärjestelmät verkossa
- Keskeiset oikeudelliset kysymykset sekä kansalliset ja kansainväliset lait ja suositukset
- Käytännön esimerkkejä elektronisesta kaupankäynnistä Suomessa ja ulkomailla

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

- Elektronisen liiketoiminnan eri liiketoimintamallit ja niiden soveltaminen
- Elektroninen kaupankäynti osana yrityksen liiketoimintastrategiaa
- Eri päätelaitteiden käyttö elektronisessa kaupankäynnissä

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa elektronisten kauppapaikkojen keskeiset ominaisuudet ja eri elektronisten kauppapaikkojen ominaispiirteet, osaa hahmottaa niiden teknillisen toteutuksen perusratkaisut sekä osaa arvioida niiden osuutta yrityksen liiketoiminnan kokonaisuuteen.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kriittisesti arvioida eri elektronisten kauppapaikkojen toteutusta ja toimintaa, osaa eritellä niiden erilaisia ominaisuuksia sekä osaa raportoida tiiviisti kauppapaikkojen arvioinnin tulokset.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Opettajan kalvomateriaalit ja taustamateriaali OVI-portaalissa
Luentojen aikana jaettavat suomenkieliset ja englanninkieliset monisteet
Opiskelijoiden esittämät ryhmäarvioinnit eri kauppapaikoista

Opetusmenetelmät

Luennot 28h
Harjoitustyöt 12h
Itsenäinen projekti 40h
Yhteensä 80h

Opiskelijan kuormittavuus

Luennot - 28
Projekti - 40
Oppimistehtävät / harjoitustyöt - 12

Arvioinnin perusteet

Arvioinnissa ¼ muodostuu opiskelijaryhmän tekemästä ja esittämästä kauppapaikka-arviosta (esitetään osana luentoja) ja ¾ opiskelijoiden itsenäisestä kirjallisesta benchmarking-raportista.

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Kansainväliset valmiudet (T)
Yritystoiminnan periaatteiden osaaminen
Markkinointiosaaminen
Tiedonhankinnan valmiudet ja uuden tiedon seuraaminen ja soveltaminen (T)

login