Opinnäyte (JAT41U), 30 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Opinnäyte |
Winhakoodi: | JAT41U |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 30 |
Opintojakson taso: | Opinnäyte |
Toteutusvuosi: | 3.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0708 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Erja Pihkala-Bäckström, Pia Koskenoja, Sonja Kniivilä, Thomas R |
Lopullinen arviointi: | Hyväksytty - Hylätty |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Liiketalousosaamisen työpajat 1-7
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Opinnäytetyöprosessiin sisältyy
- kehittämistehtävän prosessointi liiketoimintaosaamisen työpajoissa1, 5 ja 6
- kolmikantasopimus
- yksilöllisen ohjauksen vastaanottaminen
- kehittämistehtävän raportointi opinnäytetyöksi
- opinnäytetyön tulosten esittäminen opinnäyteseminaarissa
- toisen opinnäytteen opponointi opinnäytetyöseminaarissa
- aktiivinen osallistuminen opinnäytetyöseminaariin
- palautteen antaminen opinnäytetyöprosessista
- kypsyysnäyte ( artikkeli tai lehdistötiedote opinnäytetyöstä)
-
- kypsyysnäyte/artikkeli
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Opinnäytetyöhön aihealueen opinnäytetyön edellyttämää osaamista laajempi erityisosaaminen ja sen itsenäinen hankkiminen ja soveltaminen
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija tuntee tieteelliselle opinnäytteelle asetettavat menetelmälliset vaatimukset ja siltä edellytetyn sisällöllisen tason. Opiskelija tuntee valitsemansa aihealueen tutkimisessa käytetyt teoriat ja on syvästi perehtynyt niiden soveltamistapoihin. Opiskelijalla on riitävästi aihealueen asiatuntijatietoa pystyäkseen toimimaan muutosagenttina.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija osaa kirjoittaa opinnäytetyön kriteerit täyttävän raportin ja suorittaa opinnäytetyöprosessiin kuuluvat tehtävät. Hän osaa käyttää teoriaosaamistaan opinnäytteen aihealueen ongelmien selvittämiseen ja käytäntöjen kehittämiseen. Opiskelija osaa toimia muutosagenttina ja saamaan aikaan aikaisempaa parempia käytänteitä.
Kirjallisuus ja muu materiaali
EVTEK-liiketalous: YAMK Opinnäytetyöohjeet ja arviointikriteerit
Metodix Oy ja Otavan Opisto/Internetix 2002. www.metodix.com. aineistot
Pelin, Risto 1999. Projektihallinnan käsikirja. 2 uudistettu painos. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Virkki, Pekka & Somermeri, Arvo 1998. Projektityö kehittämisen moottori. 4.-5. painos. Helsinki: Oy Edita Ab.
Yin, Robert K. 1988 (ja 1994). Case Study Research. Design and Methods. Eighth printing. USA: Sage Publications, Inc.
Hussey, Jill & Roger: Business Research, Macmillan Business, 1997
Opetusmenetelmät
Liiketalousosaamisen työpajat
Kirjoitustehtävät
Yksilöllinen ohjaus
Opiskelijan kuormittavuus
Seminaari - 20
Itsenäinen työskentely ja kirjallisuuteen tutustuminen - 400
Suullinen esitys - 4
Henkilökohtainen ohjaus - 30
Itsenäinen työskentely - 330
Arviointi/palaute - 16
Arvioinnin perusteet
Opinnäytetyöt arvioidaan erillisten arviointikriteerien mukaan.
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Liiketoiminnan menetelmäosaaminen
Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Liiketalouden soveltaminen
Työelämävalmiudet