suomeksi
in English

Vakuuttava viestintä ja asiakkaan kohtaaminen (MUK195), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Vakuuttava viestintä ja asiakkaan kohtaaminen
Winhakoodi:MUK195
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:3.vsk
Jakso:Ei määritelty
Lukuvuosi:
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Susanna Niinistö-Sivuranta
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Kirjoitus- ja puheviestintä, suomen kieli

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Kurssin aikana käydään läpi erilaisia yrityksen asiakasviestintään liittyviä tilanteita, joihin liittyy sekä kirjallista että suullista vuorovaikutusta.

Lisäksi perehdytään myyntitilanteen vaiheisiin, tarkastellaan tilanteen jännitteitä ja käännekohtia sekä harjoitellaan vuorovaikutustaitoja asiantuntija - asiakas-tapaamisessa.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija tuntee markkinointikielen perusteet: tunnistaa suostuttelevan ja kohteliaan tyyliin kasvokkaisessa myyntitapahtumassa ja kaupanteon tekstiketjussa.

Opiskelija osaa vakuuttaa ja pystyy käyttämään suosteuttelevan viestinnän keinoja omassa asiantuntijan roolissaan.




Opiskelija hallitsee yrityksen asiakasviestinnän keskeiset vaatimukset.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija osaa reagoida erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (esimerkiksi reklaamaatiotilanne) asianmukaisella tavalla.

Opiskelija osaa laatia myyntitapahtumaan liittyvät asiakirjat.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Kortetjärvi-Nurmi, Sirkka; Kuronen, Marja-Liisa; Ollikainen, Marja 2003: Yrityksen viestintä, luku 5: Yritys käy kauppaa, s. 178-237. Edita, Helsinki.

Kylänpää, Esa: Viestintätilanteet, s. 111-142. Mac laser Oy. Gummerus, Jyväskylä

Opetusmenetelmät

ennakkotehtävä
essee
luennot
harjoitukset

Opiskelijan kuormittavuus

Itsenäinen työskentely ja kirjallisuuteen tutustuminen - 12
Luennot ja harjoitukset - 36
Oppimistehtävät / harjoitustyöt - 20
Essee - 10

Arvioinnin perusteet

Kurssin suorittamiseen vaaditaan ennakkotehtävän ja kurssitehtävän hyväksytty suorittaminen. Lisäksi edellytetään, että opiskelija osallistuu aktiivisesti luennoille ja vuorovaikutustilanteiden harjoituksiin sekä laatii oppimispäiväkirjan.
Ennakkotehtävä ja kurssitehtävä muodostavat kurssiarvioinnista puolet. Luentojen ja luentoharjoitusten osuus on puolet.

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Eettinen osaaminen (KL)
Itsensä kehittäminen (KL)

login