3D-grafiikan perusteet (MUGV351), 16 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | 3D-grafiikan perusteet |
Winhakoodi: | MUGV351 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 16 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 1.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0708 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Jaro Lehtonen |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
3D-mallinnuksen, teksturoinnin ja valaistuksen perusteet.
2D-kuvankäsittelyn perusteet.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Eri mallinnus-, teksturointi- ja valaistustekniikat 3D-ohjelmalla.
Tekstuurit ja jälkikäsittely 2D-kuvankäsittelyohjelmalla.
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
3D-grafiikan perustekniikoiden ymmärtäminen.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Kyky tuottaa ammattitaitoista still-grafiikkaa 3D- ja 2D-ohjelmalla.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja ohjatut harjoitustyöt.
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Harjoitustyöt.
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Kuvalla viestimisen taito
Tuotantotekniikoiden hallitseminen
Tiedonhankinnan valmiudet ja uuden tiedon seuraaminen ja soveltaminen (T)