Markkinointiviestintä (MAGS2062), 6 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Markkinointiviestintä |
Winhakoodi: | MAGS2062 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 6 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 2.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Viktor Kaltala, Tuula Törmä-Aunola |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Vektorigrafiikka, Käyttögrafiikka, Pikseligrafiikka, Typografia II
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Markkinointiviestinnän tehtävät. Luova ajattelu kampanjasuunnittelussa. Mainoskampanjan rakenne ja sisältö: Toimeksianto, suunnittelu, hyväksyminen ja toteutus. Mainonnan muodot. Asiakkaan, median ja mainostoimiston erilaiset roolit.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Presentaatiotekniikka, kampanjamuistio
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee markkinointiviestinnän keinot sekä suunnittelun työtavat ja roolit.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tuottaa ideoita ja lähestymistapamalleja yksin sekä ryhmässä. Opiskelija osaa ajattelunsa kautta tarjota erilaisia mainonnallisia ratkaisuja ja perustella niitä. Hänellä on käytössään eri tekniikoita esitellä työnsä ryhmälle ja tarvittaessa myös asiakkaalle.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Tarja Raninen, Jaana Rautio, 2002: Mainonnan ABC. WSOY, WS Bookwell, Porvoo
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, harjoitustyöt, ohjaus, arviointi/palaute
Opiskelijan kuormittavuus
Luennot - 26
Arviointi - 16
Ryhmätyöt - 25
Oppimisen ohjaus - 11
Harjoitustyö - 78
Arvioinnin perusteet
Harjoitustyöt arvosteluasteikolla 0?5
muistion kirjoitus ja essee, hyväksytty/hylätty
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Kuvalla viestimisen taito
Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Eettinen osaaminen (KL)
Itsensä kehittäminen (KL)
Viestinnän perinteen ja historian tunteminen
Viestinnän alan yritystoiminnan toimintatapojen tunteminen