Verkkolehti ja sähköiset kampanjat (MAGS2064), 6 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Verkkolehti ja sähköiset kampanjat |
Winhakoodi: | MAGS2064 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 6 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 3.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0910 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Arja Vuorio |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Internet ja www-sivut, vektorigrafiikka, pikseligrafiikka, animaatio
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee koti- ja ulkomaisia internetissä ilmestyviä sanoma- ja aikakauslehtiä. Hän perehtyy käyttöliittymäsuunnitteluun, visuaalisuuteen ja typografiaan sekä erilaisiin artikkelityyppeihin. Hän perehtyy verkkoviestinnän vuorovaikutteisuuteen ja sen käyttämiseen ilmaisussa.
Hän tuntee verkkolehtiprojektin valmistuksen vaiheet määrittelystä suunnitteluun, toteutukseen, testaukseen ja julkaisuun asti graafisen suunnittelun ja viestinnän näkökulmasta. Hän osallistuu ryhmätyönä toteutettavaan verkkolehtiprojektiin.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija on tutustunut markkinointiin verkossa, tuntee verkkomarkkinoinnin mainosmuotosuositukset ja valmistaa internetissä julkaistavan tukikampanjan painotuotteena esitetylle mainoskampanjalle; kampanjasivuston ja animaationa toteutettavan mainoksen.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Opiskelija ymmärtää sähköisen median monitahoisen luonteen ja osaa soveltaa siihen eri elementtejä. Hän ymmärtää tiimityön merkityksen ja oman vastuunsa siinä.
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee koti- ja ulkomaisia internetissä ilmestyviä sanoma- ja aikakauslehtiä. Hän tuntee verkkolehtiprojektin valmistuksen vaiheet graafisen suunnittelun ja viestinnän näkökulmasta.
Opiskelija on tutustunut markkinointiin verkossa ja tuntee verkkomarkkinoinnin mainosmuotosuositukset.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, koostaa, testata ja julkaista internetissä ilmestyvän lehden. Hän osaa valmistaa mainosmuotosuositusten mukaisen mainoksen lehteen ja osaa hoitaa oman osansa tiimityönä tehtävän verkkolehden valmistuksessa.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Keränen Vesa, Lamberg Niko, Penttinen Jukka. 2006. Web-julkaiseminen & multimedia. Porvoo. Docendo Finland Oy.
kurssin alussa annettu verkkomateriaali ja artikkelit.
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, harjoitustehtävät, projekti
Opiskelijan kuormittavuus
Luennot - 5
Tentti - 4
Projekti - 90
Oppimistehtävät / harjoitustyöt - 35
Ryhmätyöt - 15
Arviointi/palaute - 7
Arvioinnin perusteet
Arvosteluasteikolla 0-5.
Kurssin läpäiseminen edellyttää läsnäolon ja hyväksytyt harjoitustehtävät. Arviotavaksi tulee jättää tentti, ryhmätyönä valmistettu verkkolehti, mainonnan tukikampanja; sivusto ja animaationa toteutettu mainos.
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Kuvalla viestimisen taito
Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Eettinen osaaminen (KL)
Viestinnän perinteen ja historian tunteminen