Markkinointi (LE1001), 5 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Markkinointi |
Winhakoodi: | LE1001 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 5 |
Opintojakson taso: | Perusopinnot |
Toteutusvuosi: | 1.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0708 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Minna Hautamäki, Tarja Saarinen |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Tämän kurssin keskeiset asiat ovat:
? Markkinointiajattelun kehittyminen
? Markkinointi osana yrityksen strategiaa
? Markkinoinnin suunnittelun vaiheet ja prosessi
? Markkinoinnin kilpailukeinot
? Ostokäyttäytyminen
? Segmentointi, asemointi ja kohdistaminen
? Asiakkuuden hallinnan perusteet.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Opiskelija osaa laatia strategiasta johdetun markkinointisuunnitelman.
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa. Hän ymmärtää markkinoinnin mallien merkityksen markkinoinnin kokonaisprosessien analysoinnissa, suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa. Hän osaa perustella kilpailukeinojen valinnat asiakkuuksien hallinnan tueksi.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Hän osaa laatia markkinoinnin suunnitelmat perustettavalle yritykselle sekä esittää sen. Hän pystyy toteuttamaan markkinointia suunnitelmien pohjalta. Hän osaa hankkia yritystä ja markkinointia koskevia tietoja eri lähteistä ja perustella valintojaan ryhmälle. Hänen päätöksenteko- ja ongelmanratkaisukykynsä kehittyvät. Opiskelija kehittyy vuorovaikutustaidoissaan.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Ilmoitetaan myöhemmin.
Luennoilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot, tuntiharjoitukset, tentti ja kirjallinen opintojakson kokoava raportti ja sen suullinen esitys.
Opiskelijan kuormittavuus
Tentti - 30
Luennot ja tuntiharjoitukset - 30
Harjoitustehtävät tai projekti - 40
Arvioinnin perusteet
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Tiedonhankinnan valmiudet ja uuden tiedon seuraaminen ja soveltaminen (T)
Kehittämistoiminnan osaaminen (KL)