suomeksi
in English

Asiakaspalvelu-, myynti- ja neuvottelutaito (LE2001), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Asiakaspalvelu-, myynti- ja neuvottelutaito
Winhakoodi:LE2001
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Ei määritelty
Lukuvuosi:0708
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Tarja Saarinen, Christina Kaarni
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Tämän kurssin keskeiset asiat ovat:
? myynti ja asiakaspalvelu osana yrityksen strategiaa
? myyntiprosessi ja sen vaiheet
? myyntineuvottelut
? hintaneuvottelut
? eri menetelmät myyntityön tukena
? asiakkaan kokemus arvon perustana
? henkilökohtainen kehittyminen myyjänä ja asiakaspalvelijana.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Opiskelija osaa johtaa omien myynti- ja asiakaspalvelutaitojensa kehittymistä. Hänen päätöksentekokykynsä erilaisissa palvelutilanteissa kehittyy. Opiskelija ymmärtää eri businesskulttuurien vaikutuksia omaan työhönsä sekä myynnin etiikkaa.

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija osaa hahmottaa myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen yrityksen strategiassa. Hän pystyy hahmottamaan myyntiprosessin kokonaisuudessaan.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelijalla on valmiudet toimia käytännön myyntityössä myyntiprosessin eri vaiheissa. Hän ymmärtää asiakaspalvelijana asiakkaiden erilaiset kokemukset ja tarpeet niiden perustana. Hän osaa arvioida ja kehittää itseään asiakaspalvelijana, myyjänä ja neuvottelijana tavoitteellisesti.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Opetusmenetelmät

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

login