Asiakaspalvelu-, myynti- ja neuvottelutaito (LE2001), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Asiakaspalvelu-, myynti- ja neuvottelutaito |
Winhakoodi: | LE2001 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 2.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0708 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Tarja Saarinen, Christina Kaarni |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Tämän kurssin keskeiset asiat ovat:
? myynti ja asiakaspalvelu osana yrityksen strategiaa
? myyntiprosessi ja sen vaiheet
? myyntineuvottelut
? hintaneuvottelut
? eri menetelmät myyntityön tukena
? asiakkaan kokemus arvon perustana
? henkilökohtainen kehittyminen myyjänä ja asiakaspalvelijana.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Opiskelija osaa johtaa omien myynti- ja asiakaspalvelutaitojensa kehittymistä. Hänen päätöksentekokykynsä erilaisissa palvelutilanteissa kehittyy. Opiskelija ymmärtää eri businesskulttuurien vaikutuksia omaan työhönsä sekä myynnin etiikkaa.
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija osaa hahmottaa myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen yrityksen strategiassa. Hän pystyy hahmottamaan myyntiprosessin kokonaisuudessaan.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelijalla on valmiudet toimia käytännön myyntityössä myyntiprosessin eri vaiheissa. Hän ymmärtää asiakaspalvelijana asiakkaiden erilaiset kokemukset ja tarpeet niiden perustana. Hän osaa arvioida ja kehittää itseään asiakaspalvelijana, myyjänä ja neuvottelijana tavoitteellisesti.