suomeksi
in English

Asiakassuhdemarkkinointi (LES001), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Asiakassuhdemarkkinointi
Winhakoodi:LES001
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Ei määritelty
Lukuvuosi:0708
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet, Myynti, asiakaspalvelu ja neuvottelutaito

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Tämän kurssin keskeiset asiat ovat:
? Suhdemarkkinointiajattelun tausta
? Suhdemarkkinointi ja CRM yrityksen strategisena välineenä
? Suhdeverkostot
? Asiakassuhdemarkkinointi ja asiakassuhteiden hallinta
? Kanta-asiakasmarkkinointi
? One to one ? markkinointi
? Asiakkuuksien hallinta
? Asiakaslähtöisten markkinointisuunnitelmien ja kampanjoiden laadinta ja toteutus.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Opiskelijan asiakasosaaminen syventyy markkinoinnin ajankohtaisten suuntausten avulla. Hänen oma vuorovaikutusosaamisensa syventyy. Markkinoinnin mallien avulla opiskelija oppii yhdistämään teoriaa empiirisiin tapauksiin ja saa valmiuksia opinnäytetyönsä tekemistä varten.

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija syventää tietämystään markkinoinnin yhteydestä kokonaisstrategiaan ja strategisiin ratkaisuihin. Hän pystyy toteuttamaan yrityksen suhdemarkkinointia tavoitteiden mukaan. ja toimimaan tavoitteellisesti ryhmän jäsenenä.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija osaa suunnitella asiakas- ja yhteistyökumppanilähtöisen markkinointistrategian toteutuksen valituille kohderyhmille ryhmän jäsenenä. Hän osaa soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja eri suhderyhmille.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Opetusmenetelmät

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

login