Asiakassuhdemarkkinointi (LES001), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Asiakassuhdemarkkinointi |
Winhakoodi: | LES001 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 2.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0708 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet, Myynti, asiakaspalvelu ja neuvottelutaito
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Tämän kurssin keskeiset asiat ovat:
? Suhdemarkkinointiajattelun tausta
? Suhdemarkkinointi ja CRM yrityksen strategisena välineenä
? Suhdeverkostot
? Asiakassuhdemarkkinointi ja asiakassuhteiden hallinta
? Kanta-asiakasmarkkinointi
? One to one ? markkinointi
? Asiakkuuksien hallinta
? Asiakaslähtöisten markkinointisuunnitelmien ja kampanjoiden laadinta ja toteutus.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Opiskelijan asiakasosaaminen syventyy markkinoinnin ajankohtaisten suuntausten avulla. Hänen oma vuorovaikutusosaamisensa syventyy. Markkinoinnin mallien avulla opiskelija oppii yhdistämään teoriaa empiirisiin tapauksiin ja saa valmiuksia opinnäytetyönsä tekemistä varten.
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija syventää tietämystään markkinoinnin yhteydestä kokonaisstrategiaan ja strategisiin ratkaisuihin. Hän pystyy toteuttamaan yrityksen suhdemarkkinointia tavoitteiden mukaan. ja toimimaan tavoitteellisesti ryhmän jäsenenä.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija osaa suunnitella asiakas- ja yhteistyökumppanilähtöisen markkinointistrategian toteutuksen valituille kohderyhmille ryhmän jäsenenä. Hän osaa soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja eri suhderyhmille.