suomeksi
in English

Kuluttajakäyttäytyminen (LES002), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Kuluttajakäyttäytyminen
Winhakoodi:LES002
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:2.vsk
Jakso:Ei määritelty
Lukuvuosi:0708
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:Minna Hautamäki
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Opintojakson keskeinen sisältö on:
- Kuluttajakäyttäytymisen kehittyminen
- Kuluttajakäyttäytymisen merkitys markkinoinnissa ja markkinointiviestinnässä
- Kuluttajakäyttäytymisen mallit
- Kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttavat persoonalliset, psykologiset, sosiaaliset ja kulttuuritekijät
- Kuluttajansuoja ja etiikka

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Opiskelija tuntee ostokäyttäytymiseen liittyvät tutkimukset ja tutkimustyypit.

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen malleja ja hallitsee kuluttajan ostoprosessit. Hän ymmärtää, miten kuluttajan käyttäytyminen yksilönä ja yhteisön jäsenenä vaikuttaa markkinointiin ja markkinointiviestintään, sekä miten markkinoinnilla ja markkinointiviestinnällä vaikutetaan kuluttajankäyttäytymiseen.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija osaa soveltaa kuluttajakäyttäytymisen tietoja markkinoinnin ja markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Kirjallisuus ja muu materiaali

Solomon, Bamossy, Askegaard, 2006. Consumer Behaviour, Prentice Hall

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja ryhmätyöt.

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Harjoitukset 60 %
Tentti 40 %

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Eettinen osaaminen (KL)
Itsensä kehittäminen (KL)

login