Kuluttajakäyttäytyminen (LES002), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Kuluttajakäyttäytyminen |
Winhakoodi: | LES002 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | 2.vsk |
Jakso: | Ei määritelty |
Lukuvuosi: | 0708 |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | Minna Hautamäki |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Opintojakson keskeinen sisältö on:
- Kuluttajakäyttäytymisen kehittyminen
- Kuluttajakäyttäytymisen merkitys markkinoinnissa ja markkinointiviestinnässä
- Kuluttajakäyttäytymisen mallit
- Kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttavat persoonalliset, psykologiset, sosiaaliset ja kulttuuritekijät
- Kuluttajansuoja ja etiikka
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Opiskelija tuntee ostokäyttäytymiseen liittyvät tutkimukset ja tutkimustyypit.
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen malleja ja hallitsee kuluttajan ostoprosessit. Hän ymmärtää, miten kuluttajan käyttäytyminen yksilönä ja yhteisön jäsenenä vaikuttaa markkinointiin ja markkinointiviestintään, sekä miten markkinoinnilla ja markkinointiviestinnällä vaikutetaan kuluttajankäyttäytymiseen.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija osaa soveltaa kuluttajakäyttäytymisen tietoja markkinoinnin ja markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Solomon, Bamossy, Askegaard, 2006. Consumer Behaviour, Prentice Hall
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja ryhmätyöt.
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Harjoitukset 60 %
Tentti 40 %
Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit
Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen (KL)
Eettinen osaaminen (KL)
Itsensä kehittäminen (KL)