suomeksi
in English

Design Management ja yritysgrafiikka (MUAVT4040), 3 op

Perustiedot

Kurssin nimi:Design Management ja yritysgrafiikka
Winhakoodi:MUAVT4040
Kurren lyhenne:
Opintopisteet:3
Opintojakson taso:Ammattiopinnot
Toteutusvuosi:Ei määritelty
Jakso:Kevätlukukausi, Syyslukukausi
Lukuvuosi:
Opetuskieli:Suomi
Opettaja:
Lopullinen arviointi:Arvosteluasteikolla (0-5)

Kuvaukset

Esitietovaatimukset

Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)

Brandi ? identiteetti ja yrityskuvan tekijät. Brandin rakentamisen vaiheet. Eri medioiden roolit ja merkitykset.
Suunnittelu-prosessin eri vaiheet. Eri visuaalisten osa-alueiden suunnittelun perusteet, joita voi soveltaa niin liikemerkkien, tunnusten kuin esitemateriaalin suunnitteluun. Oman yritysilmeen suunnittelu ja graafinen toteutus.

Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)

Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Opiskelija ymmärtää yrityskuvan merkityksen suunniteltaessa yrityksen kokonaisilmettä ja viestintää.
Opiskelija perehtyy graafisen suunnittelun perusteisiin ja ajattelutapaan sekä typografian perusteisiin.

Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)

Kirjallisuus ja muu materiaali

Artikkeleita ja ajankohtaismateriaaleja luennoitsijan osoituksen mukaan.

Opetusmenetelmät

Luennot, ohjatut harjoitustyöt, palaute.

Opiskelijan kuormittavuus

Arvioinnin perusteet

Läsnäolo ja hyväksytty tehtävien suoritus:1-5 , suunnitteluprosessin kulku, ohjauksen hyödyntäminen, luovan ratkaisun toimivuus ja omaperäisyys, tavoitteiden saavuttaminen

Koulutusohjelmakohtaiset kompetenssit

login