Design Management ja yritysgrafiikka (MUAVT4040), 3 op
Perustiedot
Kurssin nimi: | Design Management ja yritysgrafiikka |
Winhakoodi: | MUAVT4040 |
Kurren lyhenne: | |
Opintopisteet: | 3 |
Opintojakson taso: | Ammattiopinnot |
Toteutusvuosi: | Ei määritelty |
Jakso: | Kevätlukukausi, Syyslukukausi |
Lukuvuosi: | |
Opetuskieli: | Suomi |
Opettaja: | |
Lopullinen arviointi: | Arvosteluasteikolla (0-5) |
Kuvaukset
Esitietovaatimukset
Sisältö (ydinaines ja -osaaminen)
Brandi ? identiteetti ja yrityskuvan tekijät. Brandin rakentamisen vaiheet. Eri medioiden roolit ja merkitykset.
Suunnittelu-prosessin eri vaiheet. Eri visuaalisten osa-alueiden suunnittelun perusteet, joita voi soveltaa niin liikemerkkien, tunnusten kuin esitemateriaalin suunnitteluun. Oman yritysilmeen suunnittelu ja graafinen toteutus.
Sisältö (täydentävä ja erityisosaaminen)
Tiedolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Opiskelija ymmärtää yrityskuvan merkityksen suunniteltaessa yrityksen kokonaisilmettä ja viestintää.
Opiskelija perehtyy graafisen suunnittelun perusteisiin ja ajattelutapaan sekä typografian perusteisiin.
Taidolliset oppimistulokset (ydinaines ja -osaaminen)
Kirjallisuus ja muu materiaali
Artikkeleita ja ajankohtaismateriaaleja luennoitsijan osoituksen mukaan.
Opetusmenetelmät
Luennot, ohjatut harjoitustyöt, palaute.
Opiskelijan kuormittavuus
Arvioinnin perusteet
Läsnäolo ja hyväksytty tehtävien suoritus:1-5 , suunnitteluprosessin kulku, ohjauksen hyödyntäminen, luovan ratkaisun toimivuus ja omaperäisyys, tavoitteiden saavuttaminen